„Mažieji šnekučiai“ nuo 2013 m. organizuoja lietuvių k. pamokėles kitakalbiams vaikams įvairiuose Vilniaus darželiuose. Mūsų programos yra skirtos mokytis lietuvių k. ikimokykliniame amžiuje ir visiškai atitinka bendruosius augančios asmenybės poreikius. Vaikai pagal savo žinių lygį ir amžių skirstomi į lygius. Pamokėlės vedamos 3-4 m., 5-6 m. ir priešmokyklinio amžiaus vaikams.
Pamokėlių turinys ir temos susietos su ikimokyklinio amžiaus vaiko kasdienybe ir patirtimi, tad yra aktualios ir prasmingos. Įgytas žinias vaikas gali lengvai pritaikyti kasdieniame gyvenime. Vienai temai mokytis skiriama 1,5 – 2 savaičių. Prireikus galima mokytis ir ilgiau. Temos pabaigoje vaikai pakartoja įgytas žinias. Mokytojos gali įtraukti ir praėjusių mokslo metų medžiagą, kad vaikai prisimintų anksčiau įgytas žinias ir jas dar geriau įtvirtintų. Pamokėlės sudarytos pagal mažylių raidos etapus, todėl siūlome pasirinkti iš kelių pagal amžių suskirstytų grupių, kad vaikai smagiai mokytųsi lietuvių kalbos tarp bendraamžių. 3-4 m. mažyliai mokosi lengvesnių žodelių ir dainelių, žaidžia daugiau žaidimų, o 5-6 m. mažyliai mokosi sudėtingesnes temas, sunkesnius žodžius, deklamuoja ilgesnius eilėraščius ir dainuoja sudėtingesnes daineles, taip pat žaidžia pirštukų žaidimus. Mūsų pamokėlės nėra nuobodžios – jos trumpos, puikiai tinka ikimokyklinukams, nes yra smagios kaip žaidimas, nereikalauja pastangų, nesukelia įtampos.
Pamokėlių kalba – Pamokėlės vyksta lietuvių ir vaikų gimtąja kalba. Mokytojos stengiasi kuo daugiau kalbėti lietuviškai ir skatina vaikus tarpusavyje bendrauti lietuviškai.
Kortelės su iliustracijomis – Pamokėlėse naudojamos kortelės su iliustracijomis padeda atskleisti tiesioginį ryšį tarp lietuvių kalbos žodžio ir kortelėje pavaizduoto piešinėlio. Ši metodinė priemonė lavina vaikučių vaizdinę atmintį ir padeda įsiminti naujus žodžius žaidžiant smagius žaidimus su šiomis kortelėmis.
Pasakos – Kokios gi būtų pamokėlės be įdomių istorijų? Vaikams tai bene įdomiausia pamokos dalis. Jiems netgi nereikia daug pastangų sutelkti dėmesį. Mažyliai pasakų klausosi su dideliu susidomėjimu, tad pasakos yra puiki priemonė įtvirtinti išmoktą informaciją ir lavinti klausymo įgūdžius. Vaikai klausosi pagal einamą temą parinktų lietuvių liaudies pasakų arba kitų lietuvių pasakėlių.
Dainelės – Mažieji mokinukai per pamokėles dainuoja mokytojų pagal temas parinktas lietuvių liaudies ir kitas vaikiškas lietuviškas daineles. Vaikai naujų žodžių mokosi ne vien tik dainuodami, bet ir kartu vaidindami. Taip jie žymiai geriau įsimena naujus žodžius ir kartu patiria daug gerų emocijų.
Įvairūs žaidimai – Mažyliai žaidžia įvairius žaidimus: tiek judrius, šokant ir dainuojant arba su kamuoliuku, tiek tokius, kuriems reikia daugiau susikaupimo. Tai lavinamieji stalo žaidimai, kortelių ir kaladėlių žaidimai bei pirštukų žaidimai. Taip pat vaikai atlieka įvairias užduotėles.
Šventės – Atėjus didžiosioms metų šventėms, rengiamos šventinės pamokos. Vaikai mokosi su šventėmis susijusių naujų žodžių, dainuoja daineles, deklamuoja eilėraštukus šventine tematika. Šventinių pamokėlių metu vaikams dalinama šventinė atributika: kostiumai, galvos papuošalai, naudojamos įvairios dekoracijos.
Mūsų programos yra skirtos mokytis lietuvių k. ikimokykliniame amžiuje ir visiškai atitinka bendruosius augančios asmenybės poreikius. Vaikai pagal savo žinių lygį ir amžių skirstomi į lygius. Pamokėlės vedamos 3-4 m., 5-6 m. ir priešmokyklinio amžiaus vaikams.
Pamokėlių turinys ir temos susietos su ikimokyklinio amžiaus vaiko kasdienybe ir patirtimi, tad yra aktualios ir prasmingos. Įgytas žinias vaikas gali lengvai pritaikyti kasdieniame gyvenime. Vienai temai mokytis skiriama 1,5 – 2 savaičių. Prireikus galima mokytis ir ilgiau. Temos pabaigoje vaikai pakartoja įgytas žinias. Mokytojos gali įtraukti ir praėjusių mokslo metų medžiagą, kad vaikai prisimintų anksčiau įgytas žinias ir jas dar geriau įtvirtintų. Pamokėlės sudarytos pagal mažylių raidos etapus, todėl siūlome pasirinkti iš kelių pagal amžių suskirstytų grupių, kad vaikai smagiai mokytųsi lietuvių kalbos tarp bendraamžių. 3-4 m. mažyliai mokosi lengvesnių žodelių ir dainelių, žaidžia daugiau žaidimų, o 5-6 m. mažyliai mokosi sudėtingesnes temas, sunkesnius žodžius, deklamuoja ilgesnius eilėraščius ir dainuoja sudėtingesnes daineles, taip pat žaidžia pirštukų žaidimus. Mūsų pamokėlės nėra nuobodžios – jos trumpos, puikiai tinka ikimokyklinukams, nes yra smagios kaip žaidimas, nereikalauja pastangų, nesukelia įtampos.
Pamokėlėse siekiama sukurti patrauklią ir motyvuojančią aplinką kalbai ugdyti. Per žaidimus, daineles ir kitus tikslingai parinktus ugdymo metodus siekiama padėti vaikams įsisavinti naujus žodžius iš jų aplinkos ir naujos kalbos struktūras. O per įdomų ir žaismingą mokymosi procesą siekiama suformuoti teigiamą požiūrį į užsienio kalbų mokymąsi, kad vaikučiai įgytų gerą pagrindą ateityje mokytis kitų užsienio kalbų ir turėtų pakankamai motyvacijos bei noro toliau mokytis.